Valorant la biblioteca: Com viuen els nois i noies la biblioteca de l'escola?

5èA. Estona de lectira silenciosa
Final de curs.
Moment de fer balanç.
Els hem demanat a l'alumnat de cinquè que avaluï la biblioteca: que pensi, faci memòria i valori les estones que hi ha passat aquest curs. Per saber com la viuen, quina importància té per a ells i què ens suggereixen per millorar.

Aquest és el buidat de les seves respostes:              
1. "M'ho he passat bé...
- cada dia que he anat a la biblioteca.





- mai m'havia agradat llegir i he arribat a sentir que els llibres són divertits.
- la biblioteca és molt tranquil·la i hi descanso de les persones que sempre xerren a la classes i s'hi troben llibres interessants.
- quan l'Anna ens ensenya llibres nous perquè ens animem a llegir.
- quan celebrem les Estrelles de Bon Lector.
- descobrint llibres que no coneixia.
- coneixent la distribució de la biblioteca.
- fent el voki.
- mirant els vídeos del que es fa a la biblioteca i vídeos de llibres. 
- anant a la biblioteca i llegint molt!
- fent d'ajudant a la biblioteca.
- amb les webs de l'a biblioteca i els blogs.                 
- podent llegir llibres interessants, divertits i emocionants.
- mirant el vídeo de el conte de "El llum".
2. M'ha interessat aprendre...
- fer un blog un mateix.
- fer servir el diccionari en línia.
- l'organització dels llibres a la biblioteca.
- els diferents números dels prestatges de coneixements.
- llegir més ràpid i més bé que abans. Llegir sense entrebancar-me. 
- fer recomanacions.
- tota la varietat de llibres que hi ha.
- coses noves sobre les enciclopèdies i els llibres de coneixements.                                                
3. Recordo molt bé quan...
- vaig anar-hi per primera vegada.
- l'Anna ens va llegir el llibre de "El segrest de la bibliotecària".
- vaig tenir la primera Estrella de Bon Lector.
- repartíem llibres per les classes fent d'ajudants
- vam gravar les recomanacions pels vokis
- va venir una noia del Cavall Fort i ens va ensenyar coses sobre els còmics.
- ens explicaven llibres.
- les estones que llegíem en silenci.
- vaig llegir els contes de la col·lecció Arcanus.
- llegint còmics.
- anem al Bibliopati.
- es va crear el blog de Biblio-classes.
- que el Bibliopati sigui dos dies: dimecres i divendres, per exemple.
- que puguem intentar fer dibuixos per decorar la biblioteca i que per Sant Jordi, tota la classe pugui fer un llibre i posar-lo a la biblioteca.
- vaig gravar la veu pel voki a la ràdio i estava molt nerviós.
4. No m'ha agradat...
- quan hi havia poca estona per llegir.
- que s'acabi el temps de la biblioteca.
- que els llibres que són de casa meva no comptin per a l'Estrella de bon lector.
- que durant el 2n trimestre no vaig poder anar al Bibliopati perquè hi havia futbol.
- que s'acabi el Bibliopati.
- quan acabem la classe de biblioteca.
5. Dono aquestes idees..
- que a 6è. també puguem fer biblioteca.
- fer més coses amb ordinador
- fer tota l'estona de lectura.
- que hi hagin més ordinadors.
- crec que seria millor que poguéssim agafar tres llibres alhora.
- m'agradaria que l'Anna ens llegís encara més contes en veu alta.
- que la biblioteca segueixi així!
- cada any podríem anar d'excursió a alguna biblioteca.
- que hi hagi més gent ajudant.
- que d'alguna manera, quan anem al blogs de la biblioteca internet vagi més ràpid.
- que tothom sàpiga que és molt interessant anar a la biblioteca.
- fer un blogs dels nens i nenes.
6. Vull afegir que...
Si l'any que ve no fem biblioteca em sabrà molt de greu.
Tot és genial.
M'ha agrada moltíssim.
Gràcies per ajudar-nos a entendre per què és tan divertit llegir llibres.
Els dos blogs de la biblioteca són molt xulos.
M'ha agradat molt el blog de les classes d'aquest any.
Els blogs són molt importants.
L'any que ve intentaré apuntar-me a ser ajudant de biblioteca.
Aquest curs ha sigut fenomenal."

La colla de 5èB
Gràcies per respondre les enquestes i
bon estiu!



1 comentari:

  1. Laura Sánchez6/24/2011

    Hola! M'encanta com teniu organitzada la biblioteca. Soc mestra d'una escola de Barcelona, i aquest any he fet la meva primera tutoria. I m'he adonat que els hi costa molt llegir, no els agrada gaire. I aquesta idea de les estrelles del bon lector m'ha semblat molt interessant. Moltes vegades agafen llibres em diuen que l'han llegit pero realment veus que no es veritat. Com ho feu vosaltres? Et felicito per la feina feta!!

    ResponElimina

Com fer comentaris o aportacions:
1r. Escriviu el text del que vulgueu comunicar al requadre de sota.
2n. A "Escull una identitat", heu de dir qui sou. Per fer-ho, cliqueu el punt on diu Nom/URL i poseu el vostre nom.
3. I, finalment, cliqueu "Publica"
Avís: Per veure el vostre comentari publicat haureu d'esperar que sigui moderat per l'administradora del blog. Gràcies

Ir Arriba