Els blogs i les competències bàsiques

Fa uns dies vaig llegir un article en castellà -em sap greu, però no vaig apuntar la font i ara no recordo on- que parlava dels blogs que fem al voltant de les escoles i ens deixava molt bé. En vaig guardar un fragment. Avui m'ha tornat a venir a les mans i n'he fet una adaptació-traducció-ambientació perquè penso que val la pena. Diu:


Els blogs a l'escola tenen  múltiples funcions (com a mitjans:
  • per comunicar i per a expressar-se, 
  • per fer visible el treball, 
  •  per escriure i donar sentit a una escriptura que és pública,
  • per debatre i desenvolupar l'esperit crític,
  • per aprendre a usar amb diverses finalitats (professors i alumnes) molts recursos TIC,
  • per compartir lectures, • per tirar endavant projectes entre diversos centres
  • per fer participar als pares en la vida escolar, etc.)
Totes aquestes utilitats justifiquen que aquests es puguin considerar, no només com una eina per a l'ensenyament dels continguts curriculars, sinó com un entorn de comunicació i d'aprenentatge actiu de competències bàsiques relacionades:
  • la comunicació lingüística, 
  • la iniciativa personal, la competència social i ciutadana, 
  • la competència en aprendre a aprendre ... i, 
  • per descomptat, amb la competència digital.
O sigui que el professorat que tirem endavant un blog, com a mínim 
educativament parlant, invertim bé el munt d'hores i hores que ens hi passem.

2 comentaris:

  1. Totalment d'acord.

    No ho vas pas llegir a La fiesta de los blogs educativos? Perquè he recordat haver-ho llegit quan l'entrega dels premis espiral.

    I si no és igual perquè per mi... tota la raó!

    ResponElimina
  2. Montse,
    És veritat! em sembla que ho vaig llegir en alguna presentació dels Premis Edublogs. Gràcies.
    Seguirem en contacte,
    Anna

    ResponElimina

Com fer comentaris o aportacions:
1r. Escriviu el text del que vulgueu comunicar al requadre de sota.
2n. A "Escull una identitat", heu de dir qui sou. Per fer-ho, cliqueu el punt on diu Nom/URL i poseu el vostre nom.
3. I, finalment, cliqueu "Publica"
Avís: Per veure el vostre comentari publicat haureu d'esperar que sigui moderat per l'administradora del blog. Gràcies

Ir Arriba