"L'incendi dels arrossars", un conte japonès

Fa ja una colla d'anys, quan vaig començar a fer de mestra, vaig anar proveint-me d'un repertori de contes d'entre els que més m'agradaven.

"L'incendi dels arrossars" - un conte originari del Japó inclòs en el llibre "Com explicar contes"- era un dels que més em corprenien. En ell un avi mana al seu nét una ordre difícil de complir  i ho fa per salvar la gent del seu poble d'una onada gegant. Més endavant he relacionat aquella gran onada que alertava tant a l'avi japonès amb un tsunami.

El conte il·lustra com el poble japonès està educat en l'obediència i com ha integrat a les seves vides el risc de patir inevitables forces de la natura com els terratrèmols o els tsunamis.

Buscant al Google he trobat un vídeo on l'animador Rah-mon ens explica aquest conte japonès. Em permeto publicar-lo al blog.
Precisament, aquest moment del vídeo, és un fragment de l'espectacle "Diada dels Contes del Món" on, els alumnes de cinquè de Primària de l'Escola Riu d'Or de Santpedor, van participar amb la narració d'aquest mateix conte. Podeu escoltar-los com ens l'expliquen en aquest podcast.






Sobre el que ara està patint el poble japonès amb una força evitable com és la de les centrals nuclears, em fa tanta pena que no crec que trobi cap conte que ho expliqui.

Per al poble japonès, una il·lustració de Liniers:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Com fer comentaris o aportacions:
1r. Escriviu el text del que vulgueu comunicar al requadre de sota.
2n. A "Escull una identitat", heu de dir qui sou. Per fer-ho, cliqueu el punt on diu Nom/URL i poseu el vostre nom.
3. I, finalment, cliqueu "Publica"
Avís: Per veure el vostre comentari publicat haureu d'esperar que sigui moderat per l'administradora del blog. Gràcies

Ir Arriba