Miguel Delibes, un bon escriptor i un home bo


La setmana passada va morir Miguel Delibes
Era un escriptor nascut a Valladolid. D'ell, es diu que va enriquir la llengua castellana, que va ser-ne un mestre. I és que coneixia moltes paraules castellanes i les sabia fer servir molt bé. 
Li agradava molt la naturalesa, el món rural, el lloc on vivia, estar amb la seva família,... Quan, ja fa uns anys, va morir la seva dona, es va entristir molt. Va escriure pocs llibres infantils, però en les seves novel·les sovint sortien infants. 
Els que sou petits, recordeu el seu nom i, quan sigueu més grans, us recomano que llegiu algun dels seus llibres. Us poden agradar molt.
Aquí us poso unes paraules seves, dirigides als nois i noies, sobre la importància de triar un ofici i la felicitat:
"Seguramente es la elección de oficio la cuestión más importante con que vais a enfrentaros. Tan importante, que acertar con el oficio es acertar con la vidaLa felicidad no consiste en ganar mucho dinero sino en que la tarea que se hace se haga con gusto. El día que cada niño, al llegar a hombre, pueda ser aquello que desea y para lo que está dotado habremos conseguido un mundo feliz. El niño no perderá su alegría al transformarse en hombre si ante el haz de oportunidades que se le ofrecen, acierta a elegir la buena, esto es, la adecuada a su manera de ser.
Claro es que para poder acertar debéis informaros antes de lo que es una cosa y de lo que es otra cosa. Formar a los niños debe ser un sucesivo despertar de curiosidades, que luego, a lo largo de la vida, se irán saciando con la lectura y la experiencia.
Mi objetivo es entreteneros y también inquietaros por los problemas comunesavivar vuestros deseos de saber y conocer. Entiendo que de esa manera os prepararéis (...) para ocuparos en tareas nobles y creadoras. Es decir, para justificar vuestra condición de seres humanos".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Com fer comentaris o aportacions:
1r. Escriviu el text del que vulgueu comunicar al requadre de sota.
2n. A "Escull una identitat", heu de dir qui sou. Per fer-ho, cliqueu el punt on diu Nom/URL i poseu el vostre nom.
3. I, finalment, cliqueu "Publica"
Avís: Per veure el vostre comentari publicat haureu d'esperar que sigui moderat per l'administradora del blog. Gràcies

Ir Arriba